Pysznie u Marty

sobota, 1 grudnia 2012

Spaghetti Carbonara


Danie zrobione przeze mnie wczoraj na szybką kolację, bo ja miałam ochotę na makaron, a mój mężczyzna bardzo lubi ten sos na bazie boczku :)

Składniki:


  • makaron spaghetti (ilość zależy od apetytu, a ja zawsze biorę tak "na oko" pełną garść);
  • szczypta soli;
  • pół kubeczka śmietany 12% lub 18%;
  • 100 g boczku wędzonego;
  • odrobina oleju i oliwy z oliwek;
  • plaster sera żółtego;
  • zioła prowansalskie (tu polecam te z Kotanyi, które właśnie testuję).

Przygotowanie:


Makaron ugotować w osolonej wodzie wg przepisu na opakowaniu. Ja lubię al dente, ale mój narzeczony woli bardziej miękki, więc muszę ten czas możliwie wypośrodkować. Po ugotowaniu odlać wodę. Nigdy nie przelewam makaronu wodą, bo czytałam, że wypłukuje się wtedy cenne składniki. Makaron rozłożyć na talerze.
W czasie, gdy makaron się gotuje można przystąpić do przygotowywania sosu. Na patelni podgrzać odrobinę oleju zmieszanego z oliwą z oliwek (to taki mój wymysł, ale jak ktoś nie lubi oliwy to można równie dobrze bez niej się obejść). Podsmażyć pokrojony w kosteczkę boczek, później dodać śmietany i pokrojony plaster sera. Na koniec dodać przyprawy do smaku, w moim przypadku są to zioła prowansalskie z Kotanyi - cudowny mix wszystkich ważnych dla mnie przypraw, wyjątkowo aromatyczny i łatwy w użyciu, bo umieszczony w wygodnym młynku:)
Sos nałożyć na makaron i serwować od razu.

Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Najpyszniejszy makaron na świecie :)
    Zapraszam na mój fanpage na FB: http://www.facebook.com/szybkie.gotowanie.blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, ten makaron jest genialny :) Chętnie odwiedzę Twój fanpage i jednocześnie zapraszam na swój.

      Usuń

Zapraszam do komentowania :-)