Pysznie u Marty

środa, 29 sierpnia 2012

Twarożek z rzodkiewką i ogórkiem

Pyszny twarożek do kanapek, które można jeszcze dodatkowo pomidorkiem przystroić, dzięki czemu smakują wyśmienicie.

Składniki:

  • 1/2kg białego sera (w moim przypadku był to chudy ser prosto ze wsi)
  • 1/2 cebuli
  • 4-5 rzodkiewek
  • 1/2 zielonego ogórka
  • przyprawy do smaku - uwielbiam przyprawy i dlatego użyłam ich dużo (szczypta soli, pieprz czarny mielony, pieprz ziołowy, papryka słodka, papryka ostra, bazylia)
  • łyżeczka majonezu, ale ja jestem przeciwniczką majonezu, ponieważ ostatnio naczytałam się o tym, że jest taki niezdrowy i dlatego dla zwilżenia całości użyłam kilku kropel mleka :)
  • można też szczypiorku dodać, lecz nie znalazłam go w lodówce, a nie chciałam mężczyzny drugi raz do sklepu fatygować :D

Wykonanie:


Ser rozgnieść widelcem w miseczce. Cebulę drobno pokroić i dodać do rozgniecionego sera. Rzodkiewki i ogórka zetrzeć na tarce i dodać do miski z serem. Dodać przyprawy wg uznania oraz odrobinę "zwilżacza" jak ja to nazywam (np. majonez). Wszystko wymieszać. Najlepiej smakuje następnego dnia, gdy po nocy spędzonej w lodówce "przeszedł" wszystkimi przyprawami i nasiąknął. Idealnie pasuje do kanapeczek z razowego chlebka. Na wierzch pokroić plasterki pomidora. Pychota!

Smacznego!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania :-)