Pysznie u Marty

niedziela, 26 lipca 2015

Risotto z warzywami i szynką

Składniki: 


  • szklanka ryżu do risotto,
  • 2 kostki rosołowe,
  • woda - zalecam filtrowaną :-)
  • ulubione warzywa, ja użyłam: kukurydzy, groszku, papryki, selera, pietruszki,
  • kilka sztuk pieczarek,
  • szynka wg upodobania,
  • przyprawy,
  • cebula i czosnek,
  • kilka kropel oliwy.

Wykonanie: 


Czosnek i cebulkę posiekałam drobno i zeszkliłam w garnku. Dodałam ryż i nieco go podprażyłam. W międzyczasie kostki rosołowe rozpuściłam we wrzącej wodzie. Bulion dodawałam do ryżu po chochelce, a nie całość od razu. Warzywa odsączyłam, lub umyłam i pokroiłam i stopniowo dodawałam do ryżu. Pieczarki obrałam, pokroiłam i także dodałam do garnka. Całość przyprawiłam do smaku odrobiną soli, pieprzem w trzech gatunkach - czarnym, ziołowym i cytrynowym i ziołami prowansalskimi. Dodałam nieco oliwy i pokrojoną szynkę. Całość zamieszałam. Gotowałam około 30 min, co jakiś czas mieszając i pamiętając o dolewaniu bulionu.



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania :-)