Pysznie u Marty

niedziela, 31 marca 2013

Likier kawowy


Jeszcze przed świętami zrobiłam buteleczkę tego trunku i jeszcze przed świętami się skończył... a szkoda. Teraz jednak mam chwilkę na podanie Wam dobrego przepisu, zatem przejdźmy do konkretów.

Składniki:

  • 100ml spirytusu,
  • puszka mleka skondensowanego (ja użyłam niesłodzonego, bo wolałam je sama dosłodzić, ale jak komuś wygodniej będzie słodzone, nie ma problemu, tylko wtedy pomijamy już cukier, tak woli ścisłości),
  • 1 szklanka cukru kryształ,
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego,
  • 100ml wody,
  • 3 łyżeczki kawy (dobrej rozpuszczalnej).

Wykonanie:

Wodę zagotować, dodać kawę i zaparzyć. Mleko przelać do garnka i gotować. W międzyczasie dodać cukier kryształ oraz wanilinowy. Następnie dolać kawę, dalej gotować, ale zanim zacznie wrzeć, zdjąć z ognia. Odstawić do wystudzenia. Na koniec dolać spirytusu i dobrze wymieszać. Można już przelać do butelki lub od razu zacząć się delektować. smak jest naprawdę wyborny.

Smacznego!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania :-)