Pysznie u Marty

piątek, 5 kwietnia 2013

Tiramisu w szklance na likierze kawowym

"Tirami su", czyli poderwij mnie. Mam nadzieję, że uda mi się Was "poderwać" i zaprosić do kuchni, abyście sami mogli łatwo i szybko przygotować sobie taki deser :) Choć wyczytałam, że Włosi delektują się tiramisu na drugie śniadanie do filiżanki espresso. Cóż, jak kto woli...

Wersja z jajkami

Składniki na 2 porcje:

Wykonanie:

Żółtka zmiksować z cukrem pudrem, oddzielnie ubić śmietanę oraz oddzielnie ubić białka. Dodać śmietanę i białka do żółtek z cukrem. Następnie dodać mascarpone i wymieszać łyżką. W ten sposób mamy gotowy krem. Biszkopty nasączyć w likierze kawowym. Do szklanek nałożyć naprzemiennie warstwy kremu i biszkoptów kończąc jednak warstwą kremową. Wstawić do lodówki na godzinę. Przed podaniem posypać ciemnym kakao.

















Wersja bez jajek

Składniki na 2 porcje:

  • 2 łyżki cukru pudru,
  • mały kubeczek śmietany 30% tł.,
  • 150 g mascarpone,
  • 4 - 6 biszkoptów podłużnych,
  • pół szklanki likieru kawowego,
  • ciemne kakao.

Wykonanie:

Śmietanę ubić z cukrem pudrem. Dodać mascarpone i wymieszać łyżką dokładnie. Oto gotowy krem. Biszkopty nasączyć w likierze i układać je na przemian z kremem w szklankach lub innych naczyniach (ja użyłam kieliszków do cosmopolitana). Ostatnią warstwą ma być krem. Wstawić do lodówki na godzinę. Przed podaniem posypać ciemnym kakao.
Dla posiadających w domu słomki proponuję dekorację z przyciętą słomką. Bo tiramisu to przecież "prawie" kawa :)

Smacznego!!!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania :-)