Pysznie u Marty

sobota, 28 lutego 2015

Pełnoziarniste racuchy - placki z jabłkami

Racuchy chodziły za mną już od kilku dni, a fakt, że w domu znajdowały się zarówno jabłka, jak i pełnoziarnista mąka oraz wyjątkowy i nowiutki blender Aura od Russell Hobbs sprawił, że zostałam postawiona pod ścianą i musiałam wręcz przygotować te chrupiące, złociste i pachnące cynamonem placuszki. Teraz dzielę się z Wami przepisem. Swoją drogą, przy tej okazji zdradzę Wam swój mały sekret - w swoim życiu opanowałam do perfekcji 2 przepisy - jeden na ciasto marchewkowe, drugi na naleśniki. Nie trudno się domyśleć, że większość tworzonych przeze mnie ciast bazuje na przepisie na moją ukochaną "Marchewkę", a inne dania, np. racuchy, bazują na przepisie na naleśniki :-) 

Składniki: 

  • ½ szklanki mleka
  • ½ szklanki wody gazowanej
  • 1 szklanka mąki Pełne Ziarno Lubella
  • 1 jajko
  • 1 łyżka oleju do ciasta
  • olej do smażenia
  • szczypta soli
  • 5 jabłek
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżeczka cukru trzcinowego
  • blender ręczny np. Aura od Russell Hobbs 

Wykonanie: 



Jabłka obieramy i trzemy na tarce na wiórki. Pozostałe składniki blendujemy ze sobą za pomocą ręcznego blendera – w moim przypadku jest to cudowny blender Russell Hobbs :-)
Do gotowego ciasta dodajemy starte jabłka i całość mieszamy dokładnie łyżką. Smażymy na rozgrzanym oleju krążki w dowolnym rozmiarze, takim jak nam odpowiada.
Serwujemy posypane cukrem pudrem.



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania :-)