Pysznie u Marty

wtorek, 3 lutego 2015

Wyborny torcik czekoladowy z bitą śmietaną i konfiturą wiśniową - tzw. NAGI TORT :-)

Styczniowy sezon urodzinowy za nami :-) W tym czasie dużo się "napiekłam", ale nie wystarczyło już mi czasu, żeby podzielić się tym na blogu. Dziś nadrabiam zaległości i prezentuję ten torcik zwany także nagim. Patrząc na zdjęcie na pewno domyślicie się, dlaczego jest on NAGI :-) Nagi, ale nie ubogi - doskonałe połączenie słodkiej bitej śmietany i nieco kwaśnej konfitury z wiśni czynią go wybornym.

Składniki na biszkopt kakaowy:

  • 4 jajka,
  • 3/4 szklanki cukru,
  • 1 szklanka mąki tortowej,
  • 3-4 łyżki ciemnego kakao,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia.

Składniki na bitą śmietanę:

  • 330 ml śmietany 30% tł. lub 36% tł.,
  • 2 płaskie łyżki cukru pudru,
  • kilka kropli soku z cytryny,
  • 1 opakowanie fixu do śmietany.

Wykonanie:

Jajka ubijam, w międzyczasie dodaję porcjami cukier. Mąkę przesiewam wraz z kakao i dodaję do ubijanych jaj. Dalej dodajemy proszek. Ciasto przelać należy do formy wysmarowanej masłem i wysypanej mąką i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Piec przez 35 do 45 minut - pod koniec pieczenia sprawdzałam suchość patyczka. Biszkopt po wyjęciu trzeba ostudzić, a następnie pokroić na 3 blaty.

Na 2 dolne blaty wyłożyłam bitą śmietanę powstałą ze zmiksowania wymienionych składników, a w zasadzie to na drodze ubijania :-) Na śmietanę wyłożyłam kilka łyżek konfitury wiśniowej - może być domowa lub dżem ze sklepu.

Górny blat oblałam zrobioną przez siebie pyszną gęstą czekoladą, na którą przepis już jest na blogu tu. I tak powstało to oto dzieło.



Smacznego!

2 komentarze:

Zapraszam do komentowania :-)